Je hebt tot dertig dagen na je aankoop de tijd om een terugbetaling aan te vragen of om producten te retourneren. Na deze termijn kunnen we jou helaas geen terugbetaling of omruiling aanbieden.

Retourzendingen

Om in aanmerking te komen voor een retourzending moet het aangekochte artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het ontvangen hebt. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Verschillende soorten goederen zijn vrijgesteld van retourzending. Het gaat daarbij onder meer om bederfelijke goederen. We accepteren ook geen gezondheids- en persoonlijke verzorgingsartikelen.

Ook cadeaubonnen zijn niet-retourneerbare.

Om een retourzending mogelijk te maken, hebben we een ontvangstbewijs of een aankoopbewijs nodig.

Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant.

Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke restituties worden toegekend (indien van toepassing):

– Elk item dat niet in de originele staat is, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.
– Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd.

Terugbetalingen (indien van toepassing)

Zodra we je retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen we jou een e-mail ter bevestiging van de ontvangst. We zullen je ook op de hoogte brengen van de goedkeuring of weigering van terugbetaling.

Als je retourzending wordt aanvaard, dan wordt de terugbetaling verwerkt en wordt er automatisch een creditering toegepast op je creditcard of de oorspronkelijke betaalmethode. Hou er rekening mee dat dit een aantal dagen in beslag kan nemen.

Heb je nog geen terugbetaling ontvangen, controleer dan eerst opnieuw je bankrekening. Neem daarna contact op met je bank. Vaak is er enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt gepost. Als u dit allemaal heeft gedaan en u heeft nog steeds uw terugbetaling niet ontvangen, neem dan contact met ons op via support@sbdbelgium.be.

Betaalde je met een credit card, neem contact op met je creditcardmaatschappij. Het kan namelijk enige tijd duren voordat de terugbetaling wordt uitgevoerd.

Verkoopartikelen (indien van toepassing)

Alleen regulier geprijsde artikelen kunnen worden terugbetaald, helaas kunnen promo-artikelen niet worden terugbetaald.
Omruilen (indien van toepassing)

We vervangen alleen artikelen als deze defect of beschadigd zijn. Als je het artikel wil omruilen voor hetzelfde artikel stuur ons dan een e-mail op support@sbdbelgium.be. Stuur je artikel naar: SBD België, Vliegwezenlaan 53 in 1731 Zellik, België.

Over retourzendingen

Producten retourneren kan alleen op dit adres: SBD België, Vliegwezenlaan 53 in 1731 Zellik, België

Opgelt! Je bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten gekoppeld aan het retourneren van artikelen. De verzendkosten worden niet terugbetaald. Als je een terugbetaling ontvangt, worden de kosten voor het terugsturen van het product afgetrokken van je terugbetaling.

Afhankelijk van waar je woont, kan het een tijd duren voordat het omgeruilde artikel wordt geleverd.

Als je een artikel van meer dan €75 terugstuurt, overweeg dan om een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten.

We kunnen onmogelijk garanderen dat geretourneerde artikelen ons effectief bereiken.